Forged Alliance

Hejsan! igår o idag så var jag hos flickvännen! jag har tagit med mig hem hennes dator, hon ska få de saker som jag inte har användning för nu när jag har bytt upp mig ;) ska bli roligt att meka lite! :P till poängen, Forged Alliance!
image42

Detta spelet är då tilläggspaketet för spelet Supreme Commander, men spelet går att spela utan det ursprungliga Supreme Commander, det är ett så att säga "Stand Alone" :P
Spelet är ett strategispel som fokuserar på enorma avstånd och enheter i fantastiska skalor, t.ex. den robot som du börjar med (ACU kallas den, Armored Command Unit, den enda levande personen på slagfältet, resten av trupperna är robotar och droider :P av vissa olika typer!) är ungefär 2 gånger så hög som en stor gran! o lika bred som 2 - 3 stycken! men, en av de största enheterna är ungefär 20 ggr större! man kan styra alla sina enheter ur man vill, man har så stor kontroll över allt, och alla enheter har nytta! även små åldrade enheter kan vara av nytt i tillräckliga nummer! grafiken är superb, ljudet riktigt bra! spelet drar bara mycket kraft från processorn!
en rolig grej är att de kulor och/eller missiler osv inte förbestäms av att enheten siktar på fienden! utan att projektilbanorna kalkuleras av spelet så att de blir så realistiska som möjligt!
Iaf! det är ett riktigt roligt spel! som belönar ens taktiska tänkande! MEN, om man inte e särskilt bra på rts så kan man köra på låg svårighetsgrad mot datorkontrollerade spelare! 

så tycker jag att vi alla firar Mr. Hatt! som fyller 18 idag! GZ!!!!!!! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas du får ihop datorn o att den funkar, men det är säkert inga problem för en sådan duktig kille...kram / mamma

2008-01-10 @ 20:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0