APU SLUT!?

Tjenare Alla därute! nu är min APU slut!
Eller, ska jag vara glad? jag har ju haft roligt! spelat boll o så!
idag så delade jag ut godis bland alla eleverna medan deras lärare läste, det blev rätt mycket godis som gick åt!
jag köpte 3 påsar med olika sorters godis! Vingummin, blandade skumgummigodisar och lakritsgodis! såg riktigt fram emot att käka resterna! men det blev inte så mycket.. typ 10-12 godisar!
nu är det bara skolan som återstår! måste ju träna på Italienskan.. och ergonomi arbetet... samt historia arbetet...  osv.. men, men! man ska inte klaga!
Har äntligen fixat mitt... *nånting*kort.. det som man kan betala i affärer med! jag hade skaffat det för sådär 7-8 månader sen! men aldrig orkat aktivera det! :P lite lat får man väl säga!
aja.. orkar inte blogga mer! ska upp kl 7 imon! o måste plugga innan ;)

Kramar!

/Baggen!

Helgen och näsblod..

Tjenare! så, från i fredags till i förrgår så var flickvännen här! vi stog i entreén på First Hotel och tjänade pengar, 250kr var! vi käkade frukost på Katrins pizzeria på lördagen, "Rolfs special" gott! i söndags var jag hos mormor för ett fars-dag firande, mina syskon och jag delade på en present till farsan, strumpor +rakhyvel +raklödder!
Idag så har jag varit på skolan igen, det är en vecka kvar på Apu,n.. kommer att sakna eleverna litegrann faktiskt..
Riktigt roligt att vara med o leka med dem! jag är nog lite av en barnrumpa!
Idag så kom eleverna på att man kunde använda mig som packhäst! de åkte på min rygg en efter en..
och så skulle jag prova att ha 2 samtidigt.. men då föll jag som en fura! (i Slow Motion)
sen upptäckte vi att jag råkade armbåga en av eleverna i näsan samtidigt.. inte så roligt.. han blev inte ledsen eller så.. men vi såg sedan att han hade fått näsblod..... ops!
image39
detta är vad jag gjorde på Garrysmod idag! (fast detta är en riktigt dålig bild!!! jag gjorde extremt mycket häftigare och roligare saker!)
Detta är förresten inte det Garrysmod som jag brukar spela, detta är nämligen Garrysmod 2007 beta..
Vilket betyder att jag fått "The Orange Box" :P som man inte precis kan klaga på! fick det i för tidig födelsedagspresent.
Redan klarat ut allt! men det var riktigt roligt! nu ska man bara utforska spelet så mycket man kan :P

//Baggen

"Still Alive"

Lina och Perry...

Tjenare! idag är det tydligen bestämt, jag har för eleverna nu officiellt blivit omdöpt till Lina, för att det ligger nära till hands om man heter linus, plus att  jag brukar vara på tjejernas lag när vi spelar kingen.
Perry har jag också blivit döpt till! efter Paris Hilton (inte för att jag vet hu de kom på det.. men, men)
Men den stora nyheten jag har nu är att jag har hittat en sida som ger en möjlighet att skapa en egen "Poll" (undersökning) via nätet som man kan posta på sin blogg eller vad man nu har.
Min Undersökning
Hoppas denna funkar nu ;) får kanske hitta på någon bättre som man kan ha permanent på Bloggen! fast denna är bara ett test, bli ändå glad om ni bestämmer er för att svara!

MvH Lina ;)

Gratis SMS...

Tjenare! bloggar idag igen tänkte jag!
Hittat en sida som ger en 2 gratis sms per dag! plus att man kan tjäna ihop tll flera sms om man deltar i t.ex. tävlingar eller erbjudanden och liknande, om ni bestämmer er för att ni skulle vilja bli medlemmar kan ni väl kommentera mig eran EMail adress! så kan jag "Rekrytera" er, så får jag lite fler sms med ;) annars har ni nog länken här: SmsTillAlla
Plus att jag hittade en rätt rolig sång! The Portal Song, eller "Still Alive" som den heter!
för er som vill veta historien bakom Portal spelet så kan ni söka på "Portal +commentary" på YouTube!
aja, det var väl allt för mig! ska träffa flickvännen imon! ska bli så otroligt roligt! har saknat henne så att det är overkligt (som vanligt då!)

aja!

SES!

Kingen...

Tjenare allihopa! hur mås det?
själv mås det rätt så okej! har haft APU idag igen!
Det går rätt bra faktiskt! ungarna är snälla och roliga (!) och lärarna känner jag! de är sjysta de med!
lärde mig faktiskt 2 grejer igår som jag inte visste!
vad motsvarigheten till flyyfåglar heter (Stannfåglar)
och vad "Föl" heter på Engelska (Foal)
Ungarna, eller jag kanske ska kalla dem för eleverna lärde mig ett nytt spel för några dar sen!
image38
"Kingen" heter det!
Det hela går ut på att man är 4 personer som står i den stora kvadraten, en i varje liten kvadrat!
man har sedan en basketboll som kungen börjar med!
kungen måste sedan kasta bollen i kvadratens mitt mot knäkten, som sedan måste fånga den (vilket innebär att kungens första kast måste vara vänskapligt)
man ska sedan studsa bollen på någon av motståndarnas kvadrat, och fångar motståndaren upp bollen innan den hinner studsa på marken en andra gång så får motståndaren kasta bollen mot någons ruta.
Hinner däremot bollen studsa mot marken en gång till efter det att den har studsat på någons ruta så åker den vars ruta bollen studsade mot sist ut!

iaf...

jag har också hittat 2 häftiga flashspel som jag tänkte introducera
The Impossible Quiz


Portal: Flash Version

Portal har ni sett mig spela, men inte det andra!
kom till fråga 63 tror jag.. sen orkade jag inte mer!
en annan sak som är lite roligt att kolla på är en jämförelse som gamespot gjort om spelet "Crysis"
de jämför olika versioner av spelet, t.ex. Vista versionen och XP versionen av Windows o lite sånt ;)
Jämförelse

aja, vi hörs! många kramar! både min underbara flickvän och alla andra som kanske läser bloggen :P

5D

Hej igen allihopa!
Idag har jag varit på APU, uppe på brännargårdsskolan, i klass 5D!
De var ett jättetrevligt gäng! riktigt roliga! (och en av de små ungarna var så extremt söt så att jag nästan fick tårar i ögona! ska inte säga några namn, men om/när jag skaffar barn så hoppas jag att mitt barn ser ut så!! det var den absolut gulligaste, sötaste lilla unge som finns! *snyft*) (första gången som jag tyckt att en unge var söt, riktigt söt!)
 
Ännu en Full Frys! de är så extremt roliga!

iaf, ni får ha det bra allihopa!

Kramar från Baggen!

-Choose, mr. Freeman-

Halloween och Kladdkaka!

image34
(http://www.reklamballonger.se/)
Happy Halloween everybody!
vad har ni hittat på nu i helgen?
besökt gravar av någon ni saknar?
varit på maskerad?
eller kanske gått på "bus eller godis" runda?
jag har iaf varit på maskerad hos en kompis!
gick som en i filmen "Blues Brothers"
image35
hade ingen riktigt bra kavaj, men kunde låna en av farsan!
vi tittade på Epic Movie, och på nån manga film, Cowboy Bebop lr nåt... e inte så bra på manga/anime men iaf..
sedan så var jag hos flickvännen i torsdags o fredags.. vi bakade muffins och kladdkaka!
vi lagade mat med! det är så mysigt o stå och kittla någon som ska förbereda klyftpotatis! hihi!
vi tittade på stefan och krister med! full frys! de är så härliga så det inte är sant! det är svensk populärkultur!

Stackars lilla Edvin... jag har hittat en till liten film som "sammanfattar" honom som person!
nu ska man ha APU i 2 veckor! kommer inte träffa flickvännen på varje vardag mer då... VA HEMSKT!!
(osarkastiskt! jag menar det! *snyft*)
men, men....... vad ska man göra?
har lite spelnyheter med!
någon som spelat Empire Earth? eller, Empire Earth 2? nu kommer 3an iaf!
ser lite bättre ut, men har förvandlats mycket sedan början! tagit vissa (rätt många) saker från "Rise of Nations" enligt mig. Men funkar det för andra kan man ju stjäla lite ;) var rätt så underhållande!
image36
http://www.empireearth.com/splash/
sedan har en ny Mod till Half-Life 2 visat sig!
en Mod som förvandlar HL2 till ett Rts, fasst det är fortfarande på utvecklingsstadiet!
image37
http://hl2wars.moddb.com/
nu har ni väl lite underhållning för en tid framöver!
vill bara hälsa till alla därute!
Happy Halloween!

"Back to Sleep"

Älskar Min Solstråle!

//Baggen

RSS 2.0